نکات آموزشی دوچرخه سواری

نکات آموزشی دوچرخه سواری

من عاشق دوچرخه هستم
نکات آموزشی دوچرخه سواری

نکات آموزشی دوچرخه سواری

من عاشق دوچرخه هستم

نکاتی برای دوچرخه سواری

حالا که دوچرخه‌تان را خریده‌اید، وقت اولین سواری‌هاست. در صورتی که مدتی است سوار دوچرخه نشده‌اید، لازم است که این مهارت را دوباره در مغزتان لود کنید. خبر خوب این است که بعد از یکبار یاد گرفتن دوچرخه سواری، دیگر هرگز آن را فراموش نخواهید کرد و ده دقیقه سواری مجدد، حتی بعد از ده سال، همه چیز را دوباره به طور کامل در مغز آپدیت خواهد کرد.

اگر تا به حال دوچرخه سواری نکرده اید و کلا دوچرخه سواری بلد نیستید، لازم است جای دیگری آن را یاد بگیرید. این فصل مربوط به آموزش دوچرخه سواری نیست.

اول در حال ایستاده کمی با دوچرخه‌تان بازی کنید. ترمزها را فشار دهید. مطمئن شوید که فرمان و زین محکم هستند و بعد در مسیری خیلی کوتاه یک پدال بزنید و ترمزها را جدا جدا چک کنید. دوچرخه تازه فروخته شده ممکن است دچار مشکلات فنی‌ای باشد که هنوز دیده نشده‌اند. به همین دلیل معمولا بعد از یک ماه سواری اولیه، باید دوچرخه را برای اولین سرویس به پیش فروشنده یا یک مکانیک ببرید.

بعد از مطمئن شدن از وضع ترمزها و سفت بودن اجزا، دنده‌های خود را چک کنید. اگر در جلو سه دنده دارید، از دنده متوسط استفاده کنید و اگر دو دنده دارید، از دنده بزرگتر. در جایی مسطح و امن از نظر رفت و آمد خودروها و آدم‌ها (و البته موتورسیکلت‌ها!) کمی رکاب بزنید و دور بزنید و با سرعت کم و زیاد بروید و ترمز کنید و بعد شروع به عوض کردن ملایم دنده‌ها بکنید. منطقا باید با انگشت‌های دست راست، دنده‌های عقب را تغییر دهید. مکانیزم دنده را یاد بگیرید ولی یادتان باشد که حتی اگر کاملا از دنده سر درمیاورید، چند روزی طول خواهد کشید تا به دنده‌هایتان عادت کنید.

دنده جلو تاثیر زیادتری در قدرت دارد و دنده عقب، تنظیمات ملایم تر را انجام می‌دهد. دو دنده برعکس هم کار می کنند. مثلا قوی ترین وضعیت دوچرخه شما (دنده پایین) در زمانی اتفاق می‌افتد که زنجیر روی کوچکترین چرخ دنده جلو و بزرگترین چرخ دنده عقب باشد. این وضعیت مناسب رکاب زدن در یک سربالایی سنگین است - درست مثل ماشین که سر بالایی را باید با دنده‌ای پایین حرکت کند. دنده بالاتر / سنگین به وضعیتی می‌گوییم که زنجیر روی خورشیدی (چرخ دنده جلو) بزرگتر و خودرو (چرخ دنده عقب) کوچکتر باشد. در این شرایط می‌توانید حتی در سرازیری و سرعت زیاد هم رکاب بزنید و سرعت دوچرخه را بیشتر کنید.

  1. شما لباس نامناسب می‌پوشید

شلوار استرچ نازک و تاپ بند دار شما، در اینجا به دردتان نخواهد خورد. مخصوصا اگر بخواهید در مسافت‌های طولانی از آنها استفاده کنید. دوچرخه سواری در مسافتی بیشتر از ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر به این معنی است که شما احتمالا بیشتر از یک ساعت روی زین دوچرخه هستید، و باسنتان درد می‌گیرد.

با یک جفت شلوارک دوچرخه سواری کاملا اندازه که یک قسمت پد مانند برای باسن دارد، از درد باسن جلوگیری کنید. با این شلوارک‌ها لباس زیر نپوشید، چون آنها مخصوص دوچرخه سواری طراحی شده‌اند و اضافه کردن یک لایه‌ی اضافه‌ی پارچه فقط باعث مقدار زیادی اصطکاک و درد در قسمت زین می‌شود.
برای اینکه محتاط‌تر باشید، از یک لایه‌ی کرم chamois استفاده کنید. این کرم مشابه BodyGlide است که دونده‌ها از آنها استفاده می‌کنند، اما کرم chamois دارای وازلین نیست، زیرا می‌تواند فوم موجود در زین دوچرخه شما را تجزیه کرده و از طول عمر آن بکاهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد