نکات آموزشی دوچرخه سواری

نکات آموزشی دوچرخه سواری

من عاشق دوچرخه هستم
نکات آموزشی دوچرخه سواری

نکات آموزشی دوچرخه سواری

من عاشق دوچرخه هستم

چگونه دوچرخه سواری را یادبگیریم

شاید فکر آن هم نکنید که دوچرخه سواری  صحیح و اصولی تا چه اندازه  می تواند وابسته به داشتن دانش و مبانی اولیه باشد. چه تصمیم داشته باشید از دوچرخه به عنوان یک وسیله برای جابجایی در شهر و چه برای ورزش و یا برای طبیعت گردی یا مسافرت و یا هر فعالیت جدی دیگری استفاده کنید نیارمند داشتن دانش و رعایت مبانی اولیه دوچرخه سواری هستید. در این نوشتار سعی می کنیم 12 مورد مهم برای نحوه صحیح دوچرخه سواری  و رکاب زدن اصولی  را معرفی کنیم چرا که داشتن دانش  و رعایت  این موارد نیاز اولیه برای دوچرخه سواری اصولی است  زیرا کمک می کند از آسیب ها احتمالی جلو گیری شود و شما بتوانید بصورت صحیح به دوچرخه سواری بپردازید.


1- انتخاب دوچرخه مناسب

بدون شک اولین قدم برای دوچرخه سواری انتخاب دوچرخه مناسب برای کاربری  است که مدنظرتان  دارید.  بصورت مثال یک دوچرخه جاده که ما آن را گاها با نام دوچرخه کورسی میشناسیم مناسب دوچرخه سواری در مسیر های خاکی نخواهد بود. بنابراین  انتخاب دوچرخه مناسب کاربری مدنظرتان، قدم اول است. اما فارغ از تمام سختگیری ها می توان از سبکهای مختلف برای دوچرخه سواری در شهر استفاده کرد یا برای ورزش. اما مناسب تر آن است که دوچرخه مناسب کاربری خود را انتخاب و تهیه کنید و از آن استفاده نمایید.

انتخاب یک دوچرخه در سایز مناسب همانند انتخاب یک کت و شلوار در سایز مناسبتان است. شما نمی توانید یک دست کت و شلواری که 4 سایز از شما بزرگتر یا کوچکتر است را بپوشید به همان شکل هم نمی توانید دوچرخه ای که  چند سایز از شما بزرگتر و یا کوچکتر است را استفاده نمایید در بعضی مواقع می توان دوچرخه ای که یک سایز یا گاها دو سایز از  سایز مناسب شما بزرگتر یا کوچکتر باشد را  به وسیله تنظیمات متناسب سازی تنظیم نموده تا مناسب سایز و قد شما شود اما فقط در موارد خاص!و بیشتر مواقع این امکان وجود ندارد و یا پیشنهاد نمی شود. بنابر این باید سعی کنید دوچرخه مناسب قد خود را تهیه کنید.

 . عدم استفاده از سایز مناسب دوچرخه برای هر فرد باعث آسیب رساندن به بدن می شود بنابراین باید به این نکته توجه ویژه ای داشت. پس در ابتدا می بایست یک دوچرخه که مناسب و نزدیک به سایز خود را انتخاب نمایید و بعد برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید تنظیمات مختص قد و بدن خود را به روی دوچرخه انجام دهید.

برای آگاهی از انتخاب سایز دوچرخه “آمووزش نحوه سایز دوچرخه مناسب” را مطالعه نمایید.


3- تنظیم سایز دوچرخه

بعد از اینکه دوچرخه مناسب در سایز خود را انتخاب کردید میبایست تنظیمات شخصی سازی ارتفاع قد طول فاق پا و دستها را روی دوچرخه انجام دهید. به یاد داشته باشید که تنها انتخاب دوچرخه در سایز مناسب شما به تنهایی کفایت نمی کند و اگر شما تنضیمات سایز دوچرخه را انجام ندهید بدون شک با آسب دیدگی زانو و کمر و گاها گردن مواجه خواهید شد. تنظیمات سایز دوچرخه بسیار مهم است قدم اول بعد از تهیه دوچرخه تنظیم  سایز دوچرخه است. مهمترین بخش از تنظیم دوچرخه تنظیم ارتفاع زین و بعد آن تنظیمات بالا تنه و اگر از کفش پنجه مخصوص دوچرخه سواری استفاده می کنید تنظیمات پنجه رکاب و پل کفش است.

نحوه استفاده از این برنامه های آموزش چرخه

برای برنامه های آموزشی ما ، قسمت های مختلف سواری با استفاده از مناطق آموزشی شماره دار شرح داده شده است. این برنامه برای کار در آن سطح از تلاش برای زمان معین است. بیشترین استفاده از وقت خود به معنای کار در سطح صحیح تلاش برای شماست. در اینجا نحوه کار کردن مناطق آموزش شما در اینجا آمده است.

>>> جلسات تمرینی توربو: از آموزش داخلی خود نهایت استفاده را ببرید

چقدر سخت است؟

اگر کاملاً احساساتی را تمرین می کنید ، می توانید تلاش های اساسی و توصیف های احساساتی را در زیر دنبال کنید ، اما این موارد کمی مبهم است ، به همین دلیل ما آنها را بر اساس یا حداکثر ضربان قلب یا آستانه عملکردی ، آنها را به یک سری از مناطق متصل کرده ایم. . . تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام روش برای شما مناسب تر است ، مناطق خود را کار کنید و آموزش را شروع کنید.

مناطق آموزش حداکثر ضربان قلب

ضربان قلب اندازه گیری فشار برای بدن شماست و چقدر کار می کند - هرچه ضربان قلب بیشتر باشد ، فشار بیشتر می شود. اگر مانیتور ضربان قلب دارید ، می توانید بر اساس حداکثر ضربان قلب خود (MHR) مجموعه ای از مناطق آموزش شخصی ایجاد کنید.

برای تعیین حداکثر ضربان قلب خود ، آزمایش ساده (اما آسان نیست!) زیر را انجام دهید:

1) به راحتی 15-30 دقیقه سوار شوید و در انتهای یک تپه بلند و پایدار تمام شوید.

2) به مدت پنج دقیقه با سرعت و قدم قاطع از تپه بالا بروید ، سپس به پایین ساحل بروید.

3) دوباره صعود به تپه. با همان سرعت تیغه شروع کنید ، اما این بار تلاش خود را هر 30 ثانیه بیشتر کنید. وقتی به جایی رسیدید که بتوانید فشار بیشتری وارد کنید ، روی پدالها و پاشش بایستید تا اینکه مجبور شوید متوقف شوید.

4) ساحل را به پایین و مرحله سوم را قبل از سوار شدن به خانه تکرار کنید.

احتمالاً شما به MHR خود در جایی به وسط صعود سوم ضربه زده اید. (به یک مانیتور ضربان قلب نیاز دارید که حداکثر ضربان قلب را ثبت کند تا بتواند این آزمایش را به درستی انجام دهد.)

هنگامی که MHR خود را ایجاد کردید ، به سادگی از محدوده درصد در ستون چهار جدول استفاده کنید تا مناطق ضربان قلب خود را تنظیم کنید.

https://www.cyclingweekly.com/

http://docharkhehmag.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد